Auteur Topic: Rotterdam en bevoegdheid voor NT2-trajecten  (gelezen 5067 keer)

webmaster

• Administrator
  • Jr. Member
  • uw webmaster
    • Bekijk profiel
Rotterdam en bevoegdheid voor NT2-trajecten
« Gepost op: maart 30, 2012, 22:43:58 »
De gemeente Rotterdam is de enige gemeente in Nederland die een bevoegdheid eist voor NT2 trajecten. Bevoegdheid bestaat feitelijk niet voor het volwassenenonderwijs (daar geldt een bekwaamheidseis zoals genoemd in de WEB), bevoegdheid is volgens de wet alleen van toepassing op BO en VO.
Kan de BVNT2 hierin iets betekenen voor docenten met jaren werkervaring, universitaire achtergrond en een NT2 certificaat?

(geplaatst door Iraise)

webmaster

• Administrator
  • Jr. Member
  • uw webmaster
    • Bekijk profiel
Re: Rotterdam en bevoegdheid voor NT2-trajecten
« Reactie #1 Gepost op: maart 30, 2012, 22:45:29 »
De gemeente Rotterdam is de enige gemeente in Nederland die een bevoegdheid eist voor NT2 trajecten. Bevoegdheid bestaat feitelijk niet voor het volwassenenonderwijs (daar geldt een bekwaamheidseis zoals genoemd in de WEB), bevoegdheid is volgens de wet alleen van toepassing op BO en VO.
Kan de BVNT2 hierin iets betekenen voor docenten met jaren werkervaring, universitaire achtergrond en een NT2 certificaat?

(geplaatst door Iraise)

Laten we een bezwaarschrift schrijven en er een beroepszaak van maken.

(geplaatst door Rudolf Ferdinand Pfaff)

webmaster

• Administrator
  • Jr. Member
  • uw webmaster
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: maart 30, 2012, 22:46:22 »

(geplaatst door Iraise)

De vraag om een bewijs van kwaliteit vind ik geen bezwaar, wel dat de kwalificatievragende overheid geen , c.q. in mijn ogen onjuiste criteria lijkt te hebben mbt de salariering van deze post-HBO gekwalificeerde docenten. Ik zou me graag inzetten voor verbeteringen op het punt van die salariering maar weet niet goed waar te beginnen.
(geplaatst door Marlheij)

webmaster

• Administrator
  • Jr. Member
  • uw webmaster
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: maart 30, 2012, 22:49:23 »
De vraag om een bewijs van kwaliteit vind ik geen bezwaar, wel dat de kwalificatievragende overheid geen , c.q. in mijn ogen onjuiste criteria lijkt te hebben mbt de salariering van deze post-HBO gekwalificeerde docenten. Ik zou me graag inzetten voor verbeteringen op het punt van die salariering maar weet niet goed waar te beginnen.
Kom zaterdag 17 maart om 15 uur naar Utrecht
Wij, een aantal nt2docenten, praten dan over de vorming van een alliantie
Meer inf mail    www.nt2examen.nu
of bel Rudolf 06 2962 55 82
(geplaatst door Rudolf F. Pfaff)

webmaster

• Administrator
  • Jr. Member
  • uw webmaster
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: maart 30, 2012, 22:50:02 »
Kom zaterdag 17 maart om 15 uur naar Utrecht
Wij, een aantal nt2docenten, praten dan over de vorming van een alliantie
Meer inf mail    www.nt2examen.nu
of bel Rudolf 06 2962 55 82
(geplaatst door Rudolf F. Pfaff)

Hoe is de bespreking geweest en zijn er al resultaten?
(geplaatst door Anja Laseur)