Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Topics - Elwine Halewijn

Pagina's: [1]
1
trainingen, workshops & cursussen / Webinar Autonoom leren
« Gepost op: oktober 07, 2016, 16:42:26  »
Op 9 november 2016 zullen Melkweg+ en ITTA een webinar verzorgen over autonoom leren bij laagopgeleide, laaggeletterde en/of laagtaalvaardige deelnemers.

De webinar hangt samen met de net gelanceerde website www.itta.uva.nl/learnerautonomy. Daarop staat informatie over hoe je volwassen leerders kunt helpen vaardigheden te ontwikkelen voor zelfstandig leren.

De informatie op de website is gebaseerd op een onderzoek naar een innovatieve aanpak voor duurzaam leren.
In het project Autonomous Literacy Learners - Sustainable Results (ALL-SR) onderzochten we de waarde van niet-sturende coaching op het leren zelfstandig te leren.

De doelgroep van de aanpak is de volwassen laaggeletterde of laagtaalvaardige leerder. De aanpak werkt aan de ontwikkeling van zelfvertrouwen en persoonlijke leerstrategieen die nodig zijn om eigenaar van zijn leerproces te zijn.

Geinteresseerd in de webinar? Geef je op per mail: info@itta.uva.nl onder vermelding van Webinar Autonoom leren.

2
nieuw lesmateriaal / Website over zelfstandig leren voor laaggeletterden
« Gepost op: oktober 04, 2016, 18:05:57  »
Zojuist is de website www.itta.uva.nl/learnerautonomy online gegaan.

De website komt voort uit een verkenning van de mogelijkheden om met laaggeletterde en/of laagtaalvaardige volwassenen te werken aan hun vaardigheden om zelfstandig te leren. Als zij deze vaardigheden hebben ontwikkeld, zo dachten Kaatje Dalderop (Melkweg+) en Elwine Halewijn (ITTA), dan kunnen zij hun eigen lees-, schrijf- en taalvaardigheden ook beter onderhouden nadat hun educatietraject is afgelopen. Het uitgangspunt van de aanpak is dat leerders met hulp van coaching werken aan hun eigen leerdoelen via hun eigen acties en strategie├źn.

De website is bedoeld voor gebruikers (docenten, coaches). Het bevat handvatten voor werken aan zelfstandig leren: bijvoorbeeld tips voor coaching, materiaal, literatuur. Daarnaast bevat de website informatie over het onderzoek dat ten grondslag ligt aan deze handvatten: de beschrijving van de pilots en de lessen die we geleerd hebben in het onderzoek.

De website is in het Engels, extra leuk dus voor docenten die willen weten hoe het is om aan je eigen vaardigheden te werken via een taal die niet je moederstaal is  ;) (en het Engels is natuurlijk ook goed toegankelijk!).

Het onderzoek is uitgevoerd met Erasmus+ financiering en cofinanciering van de G4.

Pagina's: [1]